Monday, March 20, 2017

តើ​​វិមជ្ឈ​ការ និង​វិសហ​មជ្ឈ​ការ មាន​​ន័យ​​ដូច​ម្ដេច នៅ​​ប្រទេស​​កម្ពុជា?


តើ​​វិមជ្ឈ​ការ និង​វិសហ​មជ្ឈ​ការ មាន​​ន័យ​​ដូច​ម្ដេច នៅ​​ប្រទេស​​កម្ពុជា?
យោង​តាម​សៀវភៅ​ណែនាំ​ស្តីពី​តួនាទី ភារកិច្ច និង​របៀប​របប​ការងារ​របស់​រដ្ឋបាល​រាជធានី ខេត្ត ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ ដែល​បោះពុម្ព​ដោយ​លេខាធិការដ្ឋាន​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​តាម​បែប​ប្រជាធិបតេយ្យ​នៅ​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ (គ.ជ.អ.ប) ឆ្នាំ​២០១០ វិមជ្ឈការ​ មាន​ន័យ​ថា រាជ​រដ្ឋាភិបាល ប្រគល់​នូវ​ភាព​ជា​ម្ចាស់ លើ​មុខងារ​ សិទ្ធិ​អំណាច ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ និង​ធនធាន (ហិរញ្ញវត្ថុ ទ្រព្យ​សម្បត្តិ និង​បុគ្គលិក) ឲ្យ​ទៅ​ក្រុមប្រឹក្សា​នៅ​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ ដូចជា ក្រុមប្រឹក្សា​រាជធានី ក្រុមប្រឹក្សា​ខេត្ត ក្រុមប្រឹក្សា​ក្រុង ក្រុមប្រឹក្សា​ស្រុក ក្រុមប្រឹក្សា​ខណ្ឌ ក្រុមប្រឹក្សា​ឃុំ ក្រុមប្រឹក្សា​សង្កាត់ ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​តម្រូវការ​របស់​មូលដ្ឋាន។
ឧទាហរណ៍៖
រាជរដ្ឋាភិបាល​បាន​ផ្ទេរ​ថវិកា​ចំនួន ៤០​លាន​រៀល សម្រាប់​ជា​ថវិកា​របស់​រដ្ឋបាល​ស្រុក​មួយ​ក្នុង​
គោលដៅ​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ។ ក្រុមប្រឹក្សា​ស្រុក​នោះ​មាន​ភាព​ជា​ម្ចាស់​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង ចាត់ចែង និង​ប្រើប្រាស់​ថវិកា​នោះ ដើម្បី​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​តម្រូវការ​អាទិភាព​របស់​ស្រុក ដោយ​ផ្អែក​តាម​កម្មវិធី​វិនិយោគ និង​ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​ស្រុក ដែល​បាន​អនុម័ត​ដោយ​ក្រុមប្រឹក្សា ដូចជា សម្រាប់​ជី​អណ្ដូង​ទឹក​ស្អាត ជួសជុល​ផ្លូវលំ និង​ផ្សព្វផ្សាយ​អំពី​ការ​ទប់ស្កាត់​អំពើ​ហិង្សា​ក្នុង​គ្រួសារ​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​តាម​តម្រូវការ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជាដើម។ ក្នុង​ន័យ​នេះ ថវិកា​៤០លាន​រៀល រដ្ឋាភិបាល​បាន​ផ្តល់​នូវ​ភាព​ជាម្ចាស់​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ដល់​ក្រុមប្រឹក្សា ហើយ​ក្រុមប្រឹក្សា​មាន​ភាព​ម្ចាស់​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​គម្រោង​មួយ​ចំនួន​ដើម្បី​ផ្តល់​សេវា​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ ដោយ​ប្រើប្រាស់​ថវិកា​នេះ។ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ក៏​ការ​ប្រើប្រាស់​ថវិកា​ទាំង​នេះ ក្រុមប្រឹក្សា​ត្រូវ​តែ​អនុវត្ត​តាម​នីតិវិធី​ដែល​បាន​ចែង​ក្នុង​ច្បាប់ និង​លិខិត​បទដ្ឋាន​ស្តីពី​ថវិកា​ស្រុក។
ចំណែក​ឯ វិសហមជ្ឈការ មាន​ន័យ​ថា រាជរដ្ឋាភិបាល​ ឬ​ក្រសួង ស្ថាប័ន ធ្វើ​ប្រតិភូកម្ម មុខងារ សិទ្ធិ​អំណាច និង​ធនធាន (ហិរញ្ញវត្ថុ ទ្រព្យ​សម្បត្តិ និង​បុគ្គលិក) ទៅ​អង្គភាព​ក្រោម​បង្គាប់ ឬ​ទៅ​ក្រុមប្រឹក្សា​ប្រភេទ​ណា​មួយ ដើម្បី​អនុវត្ត​មុខងារ​នេះ ក្នុង​នាម​រាជរដ្ឋាភិបាល ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​នោះ។ ក្នុង​ន័យ​នេះ ភាព​ជា​ម្ចាស់​មិន​បាន​ផ្តល់​ជូន​អង្គភាព​ក្រោម​បង្គាប់ ឬ​ក្រុមប្រឹក្សា​ឡើយ។ រាជរដ្ឋាភិបាល ឬ​ក្រសួង ស្ថាប័ន​នៃ​រាជរដ្ឋាភិបាល​បាន​រក្សា​ភាព​ជា​ម្ចាស់​នោះ។
ឧទាហរណ៍ ១៖
ក្រសួង​កសិកម្ម ធ្វើ​ប្រតិភូកម្ម​មុខងារ​ផ្សព្វផ្សាយ​បច្ចេកទេស​កសិកម្ម​ឲ្យ​ទៅ​មន្ទីរ​កសិកម្ម​ខេត្ត ព្រមទាំង​ផ្តល់​ធនធាន និង​បច្ចេកទេស​ឲ្យ​មន្ទីរ​កសិកម្ម​ខេត្ត ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ដល់​ប្រជា​កសិករ​នៅ​ក្នុង​ខេត្ត​របស់​ខ្លួន។ មន្ទីរ​កសិកម្ម​ខេត្ត​ធ្វើ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​បច្ចេកទេស​កសិកម្ម តាម​ការ​ណែនាំ​របស់​ក្រសួង​កសិកម្ម ក្នុង​នាម​ជា​តំណាង​ឲ្យ​ក្រសួង​កសិកម្ម។
ឧទាហរណ៍ ២៖
ក្រសួង​មហាផ្ទៃ ធ្វើ​ប្រតិភូកម្ម​មុខងារ​ធ្វើ​សេចក្តី​ចម្លង​អត្រានុកូលដ្ឋាន ទៅ​ឲ្យ​ក្រុមប្រឹក្សា​ស្រុក ហើយ​អភិបាល​ស្រុក​ត្រូវ​បាន​ប្រគល់​ឲ្យ​អនុវត្ត​ការងារ​នេះ ក្នុង​នាម​ក្រុមប្រឹក្សា​របស់​ខ្លួន។ ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ប្រតិភូកម្ម​មុខងារ​នេះ ក្រសួង​មហាផ្ទៃ​នឹង​ផ្តល់​នូវ​ធនធាន និង​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​សមត្ថភាព ដល់​អភិបាល​ស្រុក និង​មន្រ្តី​រក្សា​សៀវភៅ​អត្រានុកូលដ្ឋាន។ អភិបាល​ស្រុក និង​មន្រ្តី​រក្សា​សៀវភៅ​អត្រានុកូលដ្ឋាន​ស្រុក អនុវត្ត​ការ​ចម្លង​សំបុត្រ​អត្រានុកូលដ្ឋាន​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ស្រុក​របស់​ខ្លួន តាម​ការ​ណែនាំ​ពី​ក្រសួង​មហាផ្ទៃ និង​ក្នុង​នាម​ក្រសួង​មហាផ្ទៃ៕
ប្រភព៖ Khmer Keep

No comments:

Post a Comment